torsdag 16 april 2009

Torsdagen den 16:e april 2009

Ja nu va de ett tag sen jag skrev... Igen.. :p Ha hänt ovanligt mycket också sedan sist.
Kom hem förra söndagen med livet i behåll, resan hade alltså gått bra. Hände mindre roliga saker på väg ner men försöker komma över allt nu. Är inte det lättaste. Efter nästan 1 år så sätter det sina spår.


På måndagen va jag ut till Askö och pratade lite med Ann-Sophie. Nisse hade lite uppgifter åt mig också veckan ut. Två dressyrare skulle göras iordning för dom skulle iväg och jag kan lova att dom såg inte allt för roliga ut när jag började. Men resultatet blev bra faktiskt och Bon Ami blev snyggast ;) Han for långfredagen och Van Morrison for påskdagen.

Ja just, sen blev det utökning i stallet förra tisdagen också. Chippan fick föl halv 8 på kvällen. Ett litet sto blev det. Så sött :)


På torsdagen var det träning. Gick riktigt bra med Rassel faktiskt.


Långfredag for jag och Linn till Fagersta och hjälpte till på ponnytävling. Va väll inte de roligaste men... Sedan på kvällen for vi hem till Linns mamma där vi åt tacos och tittade på tv. Dagen efter hjälpte Linn mig att byta till sommardäck på mercan, tack Linn :) Åkte sedan hem och gav hästarna lunch och sedan var man fast på stolen utanför stallet. Helt underbart väder! På kvällen grillade vi och drack lite vin :)


Även påskdagen var mycket fin. Sol och väldigt varmt, men det blåste lite grann. Fixade alla saker och hästen. Tävlade ju i måndags. Gick faktiskt ganska bra ändå. Debuterde 1.15 med 16 fel, haha... Men han stannade inte iaf ;p


I tisdags va Rassel jätte svullen och rinnig i ögat igen! Så det var bara att ringa ut veterinären så han kom igår och tittade på ögat. Samma visa som förra gången. Så nu blire ingen träning på 2 veckor :(

1 kommentar:

  1. Jaså? Är det här du gömmer dig?!
    Ha ha, du uppdaterar lika ofta som vi, ser jag!
    Kram! /Kornélia.

    SvaraRadera