fredag 27 mars 2009

Stormväder

Först tog jag ut hästarna och sen bytte jag däck på bilen i de här djävla blåsvädret, huvva! Men nu är däcket bytt iaf. Ska alldeles strax ner och fodra hästarna och mocka åt Rassel. Är lite slapp dag idag för Anna skulle göra stallet när hon kom hem från skolan, så jag behöver bara fixa till min häst :)

Ska åka ner på stan sedan och köpa lite mat och gå omkring och kolla på saker jag inte kan köpa, roligt. Hatar att inte ha några pengar! Har precis betalat in pengar för hyran och elen och sen en räkning till landstinget för tandläkarvård. Ngn slags försäkring. Så nu är pengarna slut! Stallhyran måste betalas också... Väntar på pengarna från Alfa kassan men dom kommer ju aldrig, tror det har gått 8 veckor nu om inte mer och jag har inte fått någonting av dom. Har slut på kassakort också, suck.


Ikväll blire bara slapp. Tänkte kolla på finalen av Let's dance, kan vara lite kul. Måste rida min häst också iofs, men det går snabbt eftersom allt är iordning gjort då. Funderar på att bara skritta honom idag men får se hur det blir med den saken.


Gick bra och träna igår iaf. Han var pigg och glad från andra halvan av tiden. Första timmen var han seg och gick inte fram alls kändes det som men när vi kom igång och hoppa gick de super. Han fick en liten smäll i början av banan vi skulle hoppa för han gick och sov men sen djäklar gick han framåt, kul :) Jag blir lite säkrare då också. Inte för att det va höga hinder men jag blir osäker ändå när jag inte hoppat på två veckor. Ha alltid vare sån, skärpning!

1 kommentar:

  1. Tänk att du snart kommer hem gumman! Vad jag längtar..=D
    Pusspuss

    SvaraRadera